G.U.R.P.S.

Universis v systému G.U.R.P.S.

Hrou vás provedou tentokrát dva Vesmírní Šprýmaři (naše obdoba PJ) a to UFO a Sváča.

Universis je Space opera vesmír s důrazem na co největší realističnost.

O pravidlech:
Skráceně Generic Universal RolePlaying System by se volně dalo přeložit jako Obecný Universální Systém Her na Hrdiny (ale OUSHH nezní tak dobře ☺).  Jedná se o vskutku jeden z jednoduchých a velmi variabilních systému pro hraní RP her. Shadowrun, který jsme předvedli na Ostraconu 2017 se ve své 4. edici velmi podobá GURPS, převážně podoba stavby charakteru a vlastností postav je podobná. Co se týče systému samotného, existují zde pouze 3k6 (3 šestistěné kostky) a hod na poškození (Xk6+Y). Přičež u běžných hodů se snažíme hodit co nejméně, tedy podhazujeme cílové číslo.
Systém GURPS umožňuje hrát libovolné příběhy od pravěku přes fantasy až po vesmírné sci-fi. K základním pravidlům existuje mnoho modulů s obsahem cílený na specifické žánry a témata. Pro příklad, technice je věnováno několik modulů, magie má své moduly, ale je zde i modul například pro Úžasnou zeměplochu od Terryho Pratchetta.
GURPS vzniklo v osmdesátých letech Stevem Jacksonem a jeho 4. edice je z roku 2004. Vyvíjelo se tedy po boku D&D a Shadowrunu. Ale na rozdíl od nich GURPS jádro bylo nezávislé na herním světě.
V devadesátých letech začal vývoj her Fallout společností Interplay a právě GURPS byl zvolen jako primární systém pro hru. Během vývoje však došlo ke změnám a byl vytvořen systém SPECIAL, který z Fallout her známe dodnes.
Podobně jako u Fallout to je i se Sváčovým Universis. Jedná se o sci-fi herní svět, který jsme hráli hned podle několika pravidel. Jmenovitě, GURPS, Shadowrun a vlastní, vycházející z obou systému, než jsme se uchytili u 4ed SR. Pro tuto příležitost se vrátíme k pravidlům GURPS.

Příběh který budeme hrát vychází z dobrodružství, které jsme u Sváči s družinou před lety hráli. Hlavní linii příběhu tedy povede on, ale pro snadnější  ukázku pravidel, tak aby si více hráčů v limitovaném čase mohlo více osahat jak se GURPS hraje, budeme přítomní oba, a věnovat vám dvojnásobek pozornosti než při běžném hraní.

Úvod do příběhu
Píše se rok 2361 pozemského kalendáře. Lidstvo se vymanilo ze závislosti na své domovské planetě. A nyní se začíná rozpínat po galaxii. Na cestě ke hvězdám je ale hodně překážek. Třeba Ven’Satské Společenství které se pokusilo lidstvo násilně začlenit do své říše. Naštěstí lidstvo odolalo nepříteli a během války vytvořilo alianci s několika dalšími rasami (Solární Aliance). S.A. ale není největším hráčem na galaktické sceně. To jsou Morosové. Stará velmi vyspělá rasa která udržuje stabilitu v galaxii. Ano stabilitu a ne mír. Protože udržet mír se sousedy jako jsou Car’Lalové je v podstatě nemožné. Tato válečnicky založená psovitá rasa si samozřejmě dělá nárok na každý kus šutru který objeví. A aby toho nebylo málo tak jsou tu ještě Gorackové. Podsadití vačnatci sdružení do obchodní republiky, která prodá a koupí prakticky cokoli pokud je to za správnou cenu. A své želízko do ohně si samozřejmě přisadí kdejaká soukromá společnost. Což jsou vaši zaměstnavatelé. Aby si tyto společnosti udrželi svůj majetek, statut a reputaci potřebují služby nezávislých odborníku jako jsi ty. Tak co máš na to si vydělat balík a přežít.
Družina bude mít za cíl zjistit co se stalo se ztracenou průzkumnou lodí.

Rád bych prozradil víc ale to bych pak zkazil překvapení. 😀